OHplumpy!

My photo
they said that i have split-personality.and isn't it sounds cool?

current mumbling.

untuk kembali menulis,mungkin bukan sekarang.

Friday, July 15, 2011

perihalnya pertimbangan.

or we could call it judgemental in English.

being judgemental might give u some benefits but on the other side,being too judgemental with typical mentality brings u shits more than benefits itself.

"eii.bertudung tapi nyanyi sana sini dalan youtube tu.suara kan aurat.ntah apa-apa je minah ni."

wait,that girl wearing a scarf on her head and she's singing on youtube.she's just wanna share her talent to the world.and where's the wrong in it?
hanya kerana beliau memakai tudung,semua orang melontar cerca dan maki.bagaimana pula dgn penyanyi yg sudah jelas tidak bertudung,bermini skirt lagi.ada yang mahu menabrak mereka dgn berkata,"peha gebu tu aurat weyh","dada pejal tu aurat weyh" ? ada? here goes our beloved typical malay on being judgemental.

"serabut betul tgk perempuan tu pakai selendang ntah apa-apa.tudung ke selimut tu?eii.merepek."

i laugh whenever i hear those.somehow there're peoples who envy the beauty of the lady who wears shawls and keep on saying those girls are ugly.wake up dork!you are the one who ugly,keep envying others and keep badmouthing others.
ada segelintir pihak mengatakan memakai selendang/shawls tidak menutup aurat seperti mana memakai tudung bawal biasa.sedar atau tidak pashmina itu lebih labuh daripada tudung bawal biasa itu sendiri.
and what i'm trying to say here,let the girls be beautiful as they are.again,here goes of being too jugdemental.

"anak orang kaya.banyak kabel tu.sbb tu dia dapat tempat tu.dasar orang kaya."

and how about he/she gets the place as they work for it?or they really are qualified enough for that places? berdosa tahu fitnah orang sesuka hati.mcm mana nak mintak ampun tu?

and people keep pointing fingers at others while they couldn't realized that they themselves did wrong everytime.

please,do speak wisely and stop judging too much.you are showing how stupid you are when u talk too much.

my BIG so here,stop being stupid :)



footnote : mummy's back from kursus.she got a signature from Dr.Fazley and she keep boasting about that.urgh.tak heran pun!

6 comments:

RastaMat said...

abang bob cakap ;
sebelum tunjuk jari tu kat orang, basuh dulu jari tu..

tapi abang bob cakap inggeris slang jameica..

saya tak reti nak translate..

hehe..

:: cekodod :: said...

yeah,stop pretending like u noe everything..macam kau besh sgt

naz said...

ajaran agama sebenarnya luas tetapi kita memilih jalan sempit untuk bercakap soal agama. dr fazley? ah i dgr dia pakai sijil tipu. i dengar je lah kan haha tapi masuk surat khabar

plumpy.tootsie said...

rastamat,
abg bob ad muke2 mcm abg mat sket kn?abg mat asal jamaica kan?

haha

plumpy.tootsie said...

cekodod,

yeah.stop stop stop.trafiic light depan.benti woii

LOL

plumpy.tootsie said...

naz,
dr fazly bukan i yg suke.mummy i.haha

well,u got point there.thx naz :)